Veelgestelde vragen
Moeilijke woorden of komt u er even niet uit? Onderstaand hebben wij alvast veelgestelde vragen op een rij gezet. Wie weet vindt u hier uw antwoord. Uw antwoord niet gevonden? Neem direct contact met ons op, wij helpen u graag. Met het adviseren naar de juiste communicatie oplossingen, zowel geprint, gedrukt of anders.Betekenis vaktermen
- Wat betekent afloop?Met afloop wordt bedoeld dat het aangeleverde bestand iets groter is dan het uiteindelijk formaat dat je zult ontvangen. Printbestanden dienen aangeleverd te worden met een afloop van 3 mm. Dat betekent dat je bij het formaat van het printwerk aan alle kanten 3 mm toevoegt, zodat er ruimte is om printwerk op maat te snijden zonder dat er witranden ontstaan.
Voorbeeld: Je bestelt A5 formaat. Het formaat hiervan is 148x210mm. Een correct aangeleverd A5 document is dus: 154x216mm. - Wat betekent CMYK (fullcolor)?CMYK is het kleurenspectrum waaruit fullcolor is opgebouwd. De basis van fullcolor zijn de kleuren Cyaan, Magenta, Yellow en Key (zwart). Voor ons standaard printwerk is het noodzakelijk dat je bestand is opgemaakt uit CMYK kleuren en dus niet in RGB kleuren (Rood, Groen, Blauw). RGB kleuren zijn namelijk beeldscherm kleuren en kunnen ruim verschillen met printkleuren (CMYK). Als je RGB omzet naar CMYK, kan de printkleur iets afwijken. Houdt daar rekening mee.
- Waar staan 1/0, 2/0, 3/0 enzovoorts voor?Dit zijn aanduidingen voor het kleurgebruik. De cijfers staan voor het aantal kleuren dat per kant wordt gedrukt. Het eerste cijfer is de voorkant, het tweede cijfer (na de /) is voor de achterkant. 1/1 is dus dubbelzijdig 1 PMS kleur gedrukt. De afkorting 4/0 staat voor eenzijdig vier kleuren (CMYK) full color.
- Wat betekent DPI/Resolutie?DPI (resolutie) staat voor “Dots Per Inch”. Het is een term waarmee de kwaliteit en scherpte van een beeld wordt uitgedrukt. Hoe hoger de DPI (resolutie), hoe meer beeldpunten er zijn en hoe scherper de afbeelding zal zijn. De resolutie van internet afbeeldingen zijn vaak 72 dpi en dus van lage resolutie. De resolutie van een te printen bestand dient ongeveer 300 dpi te zijn. Zie ook aanleverspecificaties.
- Waarom ziet het printwerk er anders uit dan op mijn beeldscherm?Een belangrijke oorzaak hiervan is dat een beeldscherm gebruik maakt van RGB kleuren. Printwerk kleuren zijn opgebouwd uit CMYK of via PMS kleuren. Hierdoor kunnen kleurverschillen ontstaan.
Aanleveren bestanden
- Hulp nodig of heb je vragen over het aanleveren van uw bestanden?Heb je vragen of wilt u zeker zijn of uw bestand wel voldoet aan de aanleverspecificaties? Bekijk dan onze aanleverspecificaties.
- Welke programma’s raden wij u aan om een opmaak te verzorgen?De programma’s Adobe InDesign, Adobe Illustrator en Adobe Photoshop zijn de meest geschikte programma’s voor de opmaak van printwerk. Uiteraard zijn er nog vele andere programma’s om een drukklaar bestand te maken,. Het belangrijkste is dat u uw bestand aanlevert als een drukklaar document in .PDF, .JPG,. TIFF. Let op: geen andere documenttypes. Bekijk voor meer informatie onze aanleverspecificaties.
- Personaliseren?Het personaliseren van uw kaarten of mailing is mogelijk bij ons. Zo kunt u heel gericht uw doelgroep aanspreken. Wilt u personaliseren? Geef dit dan aan in het veld 'opmerkingen'. Bij het uploaden van uw bestanden dient u, naast uw printbestand, ook een excel-bestand met de juiste gegevens/velden aan te leveren.
Bestellen
- Ik krijg een betalingsfout?U kunt een betalingsfout ontvangen doordat u tijdens het bestelproces, niet de juiste stappen heeft doorlopen.
Als u de bestelling plaatst zal u automatisch alle stappen van begin tot eind doorlopen.
Als u tussentijds de bestelling afbreekt zal er een betalingsfout optreden.
Neem contact met ons op als u hulp nodig heeft.
info@printhetzo.nl - 010 30 31 224 - Wat is het laatste tijdstip dat ik kan bestellen zodat mijn bestelling zo snel mogelijk verwerkt wordt?Uw bestelling dient voor 13.00 uur bij ons binnen te zijn. Wij trachten uw bestelling binnen 24 uur te verzenden. Niet alle producten die wij leveren kunnen binnen 24 uur worden verzonden in verband met bijvoorbeeld extra werkzaamheden en afwerkingen. Indien dit afwijkt, vindt u deze informatie terug onder het betreffende product.
- Moet ik mezelf registreren om een bestelling te kunnen plaatsen?Wanneer u een bestelling wilt plaatsen, hebben wij uw gegevens nodig om uw print- of drukwerk naar het juiste afleveradres te versturen. Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens om en deze worden niet aan derden verstrekt.
- Is het mogelijk om te kijken wat de status van mijn bestelling is?Ja, dat is mogelijk. U kunt inloggen en onder uw gegevens per bestelling de status zien.
- Krijg ik een orderbevestiging als ik bestel?Ja, u krijgt per e-mail een orderbevestiging wanneer u bij ons een bestelling plaatst.
- Kan ik andere formaten bestellen dan de formaten die worden aangeboden op de website?Ja, dat is mogelijk. Wanneer uw gewenste formaat niet te vinden is op de website kunt u een offerte aanvragen met de gewenste productspecificaties. Dit is mogelijk door een e-mail te sturen of door ons contactformulier in te vullen.
- Is een proefprint mogelijk?Wilt u eerst een proefprint zien, voordat u uw bestelling plaatst? Dit is uiteraard mogelijk.
Proefprint bestellen
Tijdens het bestelproces kunt u aangeven dat u eerst een proefprint wilt zien, voordat u de bestelling geleverd krijgt. In het bestelproces van het gewenste product, vinkt u de optie 'proefprint' aan. U krijgt uw proefprint spoedig van ons opgestuurd.
Kosten proefprint
De enige kosten die u aan de proefprint heeft zijn de verzendkosten à € 5,95. Verder brengen wij u geen kosten in rekening voor een proefprint. Wij zien dit als service voor het leveren van een goed, kwalitatief eindproduct. - Hoe gebruik ik een actiecode?U plaatst uw producten in het winkelwagentje. Zodra u verder gaat richting het definitief maken van uw bestelling, heeft u in het winkelwagentje de mogelijkheid om de actiecode in te voeren.
- Heb ik achteraf nog de mogelijkheid mijn bestelling aan te passen of te annuleren?Zolang uw bestelling nog niet is verwerkt heeft u nog de mogelijkheid uw bestelling aan te passen of te annuleren. De status van uw order vindt u op uw persoonlijke accountpagina. Hier kunt u ook uw bestelling wijzigen of annuleren. Zodra uw bestelling in behandeling is genomen en in productie is gegaan, is het niet meer mogelijk om uw order te wijzigen of te annuleren.
Levering
- Kan het afleveradres afwijken van het factuuradres?Ja, het is mogelijk om een ander afleveradres op te geven dan het factuuradres. Deze stappen ziet u vanzelf tijdens het bestelproces.
- Is het mogelijk een extra afleveradres op te geven?Ja, het is mogelijk om extra afleveradressen op te geven. Per extra afleveradres betaalt u € 5,95 verzendkosten. De extra afleveradressen geeft u op in het veld 'opmerkingen'.
- Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?Wij trachten uw bestelling binnen 24 uur te leveren. Niet al onze producten zijn binnen deze korte levertijd te verzenden. Deze uitzonderingen worden per product aangegeven.
- Wat zijn de bezorgkosten?De bezorgkosten zijn € 5,95 per bestelling.
- Spoed?Heeft u spoed met uw bestelling? Dan kunt u het beste direct contact met ons opnemen, zodat wij u zo spoedig mogelijk van dienst kunnen zijn.
Betaling
- Veilig betalenBij ons betaalt u veilig met iDeal, creditcard of met PayPall.
- Kan ik op rekening betalen?Bij ons is het mogelijk om op rekening te betalen. U kunt hiervoor het beste direct contact met ons opnemen.
Spoed?
Geen probleem! U kunt het beste direct contact met ons opnemen, zodat wij snel kunnen schakelen.Neem direct contact op >